Thursday, November 24, 2011

Anda akan menjadi WANITA PALING ANGGUN DI DUNIA

Assalamualaikum..
Hari Jumaat punghulu segala hari
Saya nak berkongsi kisah mengenai Wanita



*****

Semua kejadian, betapa pun parahnya, 
pasti berhubungan langsung dengan kelapangan
dalam waktu yang terdekat


        Anda, dengan kecantikan yang anda miliki, ternyata lebih cantik daripada matahari. Dengan akhlak anda, anda lebih harum dari minyak wangi dengan sikap tawadhuk anda, anda lebih tinggi purnama. Dan dengan cinta anda, anda lebih segar dari rintik gerimis. Oleh itu, peliharakanlah kecantikan anda dengan keimanan, keredhaan dengan kepuasan dan kehormatan dengan hijab yang menutup aurat.


        Ketahuilah hiasanmu bukan emas atau perak, tetapi dua rakaat menjelang subuh, dahagamu di tengah hari yang panas kerana puasa, derma yang tersembunyi yang hanya diketahui oleh Allah, air mata taubat, sujud panjang di atas hamparan sejadah dan malu kepada Allah ketika terdorong bisikan nista dan ajakan syaitan.


        Jadikanlah takwa itu bak pakaian anda, nescaya anda akan menjadi wanita tercantik di dunia meskipun pakaian anda bertampal. Jadikanlah rasa malu sebagai baju kurung anda, nescaya anda akan menjadi wanita paling anggun di dunia meskipun anda tidak berkasut. Hindarilah rutin anda yang selalu dilakukan oleh wanita fasik dan non-muslim yang suka memperlihatkan daya tarikan untuk memikat lawan jenis dan menjadikan tubuhnya sebagai komoditi kaum lelaki tanpa mengendahkan norma-norma susila, kerana mereka sesungguhnya mereka adalah bahan bakar neraka jahanam.



Sumber : Jadilah wanita yang paling bahagia.

Comments
2 Comments

2 comments:

Outbound Malang said...

berkunjung sob..salam blogger
salam kenal dan sukses selalu ..:)

Liyliz said...

liz pun ada buku wanita paling bahagia ni .. mg liz suka betul buku ni .. jadikan hati wanita lebih kuat dan yakin dengan setiap apa hukum-hukum yang terpaksa kita patuhi ..