Wednesday, May 26, 2010

Cerita Perempuan dan Mimpi..

Perempuan dan mimpi ada kaitan ker??

Meh sini aku nak cerita tentang tanda baligh bagi perempuan..Aku fokuskan kepada yang perempuan sahaja ea..Yang lelaki sudah tentu korang sudah pro lagi pakar..

Tanda baligh bagi perempuan adalah apabila mendapati darah haid keluar dari kemaluannya. Ini bererti seseorang perempuan itu telah baligh dan mukallafah..

Kadangkala tanda baligh bagi anak gadis bukan melalui keluar darah haidnya. Ada juga anak gadis yang tanda balighnya melalui mimpi.

Hal ini dapat dikesan jika mendapati air halus berwarna kuning pada kainnya apabila ia sedar dari tidur ( setelah mimpi itu lain daripada biasa)





Ha, bagi kaum perempuan yang mengalami tanda2 seperti di atas, bukan sahaja keluar darah haid tanda kita sudah baligh, rupanya melalui mimpi juga petanda kita sudah baligh..Jadi, jagala perlakuan kita apabila berlakunya tanda baligh tersebut..

Antaranya mesti kita menutup auratkan...Yang lain mesti korang sedia maklum apa yang perlu dilakukan setelah kita mencapai alam baligh...Semoga kita dapat menjaga tatasusila dan adab sebagai seorang muslimah sejati...InsyaAllah...



kan comey pakai baju macam nih..nampak sweet je kan...
Comments
3 Comments

3 comments:

cik panadol said...

air halus berwarna kuning pada kainnya?
tak paham la hehe...

anyway sangat menarik fakta ni..

Hafiz Ismi said...

Ohh.. mcm tu ke? hoho~

gooseberries said...

nice entry.. =)